
Luksusdrøm til Lillestrøm
Concorde
Concorde — som produserer bobiler innen luksussegmentet — ble grunnlagt i 1981. Siden den gang har merket utviklet seg til å bli den største bobilprodusenten i toppklassen, og i 2013 lanserte selskapet sin første luksusliner i serien Centurion.
Nytt av året i Centurion-serien er at luksusbobilene kan leveres med Iveco Daily og Atego chassis i tillegg til det kjente Actros chassiset. Spesielt interessant er det at Centurion-modeller med det 7,5 tonn tunge Daily chassiset vil kunne kjøres med førerkort på lett lastebil (C1).
Hør Roger Sømliøy fra bobilkjeden Arve Opsahl fortelle om den nye og lettere Centurion 910 MI i videoen under.
Concorde Centurion 910 MI
Denne nye Centurionmodellen fra Concorde er flaggskipet blant bilene som merket tar med seg på messen i Lillestrøm, forteller Sømliøy.
Bilen er romslig, har gjennomgående høy standard og et fullverdig kjøkken med praktiske løsninger og profesjonelt utstyr. Kaffemaskinen er montert på en integrert hylle som heises opp og ned, og kjøkkenet er utstyrt med skjulte stikkontakter. Badet i Centurion 910 MI er designet for å gi deg opplevelsen av å være på spa, og er blant annet utstyrt med regndusj.
Centurion 910 MI er en Centurion Daily og er dermed blant de minste modellene i serien. Bilen veier under 7,5 tonn og kan kjøres av førere med sertifikat på lett lastebil (C1) i motsetning til sine tyngre søsken med Atego og Actros chassis.

Concorde Centurion 1060 GI
Til tross for at Centurion 910 MI er mer enn luksuriøs nok, er ikke dette den dyreste modellen fra Concorde du får kjøpt på Caravanmessen i år. For med seg på messen har det tyske merket også med seg modellen Centurion 1060 GI.
Centurion-modellen som går under navnet 1060 GI er basert på et Atego chassis — og er dermed en av de mellomstore bobilene i Centurion-serien. Men, med en tillatt totalvekt på 15 tonn, holder det ikke med et sertifikat på lett lastebil. For å kunne dra på ferie i denne luksusbilen må du ha lastebilsertifikat.
Alle modellene i Centurion-serien er spekket med komfort, luksus og detaljer av høy kvalitet. Men i tillegg har de ulike størrelsene og chassisene unike detaljer. Centurion 1060 GI har blant annet et tredelt system for oppvarming av bobilen. Med ulike soner i hvert av de tre rommene i bobilen kan du justere varmen etter dine egne preferanser. Sov i et kjølig soverom, og stå opp til en behagelig varm boenhet når det er tid for morgenkaffen.

Morelo
Morelo er, sammen med Concorde og Phoenix, blant de mest eksklusive og luksuriøse bobilmerkene som kan kjøpes for penger. Siden oppstarten i 2019 har tyske Morelo etablert seg blant de største på luksus-linere i bransjen, og stiller i år på Caravanmessen med modeller fra alle sine fire serier: Home, Loft, Palace og Empire. De to sistnevnte kommer også i variantene Palace Liner og Empire Liner, der serien Empire Liner inneholder merkets toppmodeller.

Empire Liner 98 MO
Under Caravanmessen på Lillestrøm i år finner du Morelo Empire liner 98 MO blant de utstilte modellene fra det tyske merket.
Empire Liner modellene leveres med en tillatt totalvekt på opptil 15 000 kilo og en lengde opp til 11,8 meter. Med en slik størrelse kan det være vanskelig å manøvrere i trange bygater. men med en Empire Liner-modell er ikke dette et problem. Inkludert i bobilen er en garasje der du – dersom du ikke kjører en stor bil – kan ta med deg personbilen på tur.
Inne kjøretøyet kan Morelo også skilte med all den luksusen som er tilgjengelig i bransjen. Med vannbåren varme i alle gulvene er det ingen fare for å fryse på føttene, verken under transport-etapper, eller når du slapper av i den komfortable og romslige sittegruppen.
Også i det generøse badet kan du i en Empire Liner føle deg akkurat som hjemme, med toalettskål i porselen og regndusj i full størrelse.

Mer luksus fra Morelo
Morelo Empire Liner 98 MO er ikke den eneste luksusbobilen fra Morelo på messen i år. Med seg på messen på Lillestrøm har Morelo også med seg fire modeller fra Palace-serien, og i tillegg stiller produsenten også ut modeller fra Home- og Loft-seriene. De to siste seriene får fra neste år av nye designdetaljer som gjør dem likere sine dyrere storesøsken fra samme merke.